Friday, November 28, 2008

Part 2 and last - Story mory Padang Rengas / Taiping

Esok nya, bangun pagi2, kemas dan check out dari peti ais sejuk beku itu. Terus pergi ke hotel BM. Dari situ we olls ke Bandar Taiping pusing2. Sungguh cantek kan pokok2 dekat area tasek itu. Semua nya besar2 dan menyembah ke air. Korang perasan tak? Saya suka tengok..kagum



Pas ronda, we olls kembali ke Padang Rengas untuk menyelesaikan misi sebenar datang ke situ. Ada kenduri kan. Tapi seperti biasa la, saya kan memang tak snappy gambar pengantin..haha...saya pon tak tau kenapa...asal gi umah orang kawen mesti takdo gambar pengantin...aduyaiii

Lepak2 sampai kul 3 camtu, kitorang pon gerak ke kubur arwah tok dan pah. Baca2 doa, bersihkan kubur dan terus ke rumah tinggalan arwah Tok dan Pah. Pemandangan kat situ memang sangat santek...ooo saya kan sangat jakun dapat tengok sawah sungai segala...ater saya orang sejati KL...mana ade kampung wehh..






Dalam itulah rumah nya Tok dan Pah...dah naik segala pokok2...sangat mencabar okey nak masuk. Tapi saya tak masuk pon...lelaki2 gagah je yang ke situ...



Hahh...ada pacat ko...sapa nak masuk?? ada bran ke...eeee gelii



Sungai ni di sebelah tepi rumah tok. Dekat je...Sungai ni baaanyak ikan tau...leh mandi...air jernih sangat...suka2



Yang ni pemandangan di hadapan rumah tok...cantek jee...damai jiwa saya tengok..



Pas itu, kami terus pergi ke Kuala Kangsar, misi makan laksa la apalagi...pas makan terus gerak laju2 balik KL...dalam hujan yang sangat lobat nya...sampai BTP dalam kul 9 malam gitu..sangat penat. tapi best. Sib baik saya tak kena migraine macam pergi Lenggong last month. Kalau tak...tak tahulah saya...


No comments:

Post a Comment

Google