Monday, March 2, 2009

Bank yang sengal!!!

Last Thursday, aku bercita-cita tinggi nak open saving account dekat bank lain selain bank yang aku kerja ni. Yelah, aku ni banker...aku memang kureng percaya sket dengan bank-bank lain ni...wahhh statement berani mati...wahahha

Bukan apa, fikir nak wat apa-apa ke, nak ngadu ke senang berurusan dengan bank sendiri je. Tak banyak songeh kan. Nak marah pon aku tau nak marah siapa. Gitu.

Aku pon cargas la menapak waktu lunch ke seberang jalan nun bersama niat suci nak gi open account baru. Sampai je tengok orang takde, yelah baru kul 12.00. Katanya untuk bukak account sila tekan butang 'C'...tekan la nombor nya 7003. nombor terakhir 7002. Orang takde ni.

Aku pon dah berdiri depan kaunter tu. Kau tak panggil pun aku dah datang. See baik kan aku!!
Yang tak baik tu, staff pompuan tu la haiiiiiiiii...tengah cakap telefon...tersengih-sengih, tergelak-gelak, wat dek je aku depan dia ni...dah bagi isyarat mata mulut segala bagai dah keluar. Kot la dia nak letak phone, atau cakap "sebentar ye"...ini tak, boleh dia bangun alih tempat duduk sambung borak. Memang kurenggg betul laa...camana la die boleh duduk kat situ.

Aku tengok jam dah 12.30 p.m. Maknanya dah setengah jam aku tercongok kat situ kan. Aku pon pergilah komplen kat Customer Service, dorang pon tengok je pompuan tu...kata "sebentar ye..duduk dulu"...

Hah tak koser aku nak tunggu lagi...boleh blah...cam la bank kau bagus sangat. Terus aku cancel...pergi bank lain plak. Budus namanya besar tau.

2 comments:

  1. ehh xyra...bank ape yg sungguh hampagas ittew??? aku pun benci la kalau jumpe front counter officer yg mcm tu...ingat customer nie tunggul ke... kalau kat sini, kitorg lg prefer pi berurusan ngan may**** compare to C*M* sbb kaunter may**** lebih cekap staf dia compare to staff C*M*... hehehe... staff 4 both bank, sorry erk no offense...just share my experience..

    ReplyDelete
  2. yer umie...bank itu lah...yang CXMX tu...memang kena pangkah besar2 dengan saya sekarang nih...kita ada pilihan kan...sib baik...kalau tak mau seminggu kat situ pon belum tentu dia nak layan...hehe

    ReplyDelete

Google