Monday, October 19, 2009

Jamuan Makan PLD

Kalau dah namanya hari raya kan…of course la ada makan-makan or open house bagaikan. Cam biasalah office aku yang memang semua kaki makan suka je bila ada chance nak buat makan-makan.

So last Thursday, we olls ada buat jamuan makan hasil daripada ‘tong-tong’an dari semua pihak sempena menyambut Hari Raya Aidilfitri dan Deepavali.

Makanan adalah banyak. Knowing me yang tak berapa kuat makan ni, makan sikit dah kenyang. Haih rugi-rugi…dok ulang-ulang makan buah je.

Adakah aku diet??? No no no…tidak begitu. Apakah sudah kurus ramping gini lagi mau diet-diet. Sebab takde nasi…!!1 Haaa that’s why la. Cer ada nasi. Conpom aku makan paling banyak. Muahaha…Sangat melayu kan perut saya.

Sambil makan sambil borak…sambil makan sambil bercerita pasal dunia oh dunia. Gosip-gosip sikit..Gurau kasar sikit. Auuwww. Kalau hari-hari cenggini kan best. Muahahaha
Okey tengok-tengok...apa yang aku makan hari tu yer.


Stok kueih-kuih raya yang diambil dari hamper-hamper


Mini bergedil yang sangat kecik. Skali aku ngap habis terus..haha


Main dish...makan mee goreng + rendang daging sajo.
Dedua pon sangat mabeles
Nasi himpit + sambal tumis ikan bilis + bergedil.
Sure tengok pon macam tak lalu je kan. Aku punya makan macam nak tak nak je.
Actually, sambil ikan bilis tu untuk dimakan bersama kuah lodeh atau pon mee goreng. But me sengal gi makan ngan nasi himpit...hahaha


Top-up buah, puding dan maruku

Diakhiri dengan gamba Kak Mas dan Kak Ani yang selalu ada lam kamera aku.
If aku bawak mesti amik gamba akak berdua ni.
Sukahati je kan letak gambar dorang lam ni...hehe



No comments:

Post a Comment

Google