Tuesday, December 1, 2009

Rahsia Tarikh Lahir wif Dr.Azizan Osman

Dunno, aku suka baca ceramah dia. Dia ni muda belia lagi. Hubby pernah join seminar dia pasal RAHSIA TARIKH LAHIR kat PWTC hari tu...dan memang best u ollss....aku tak pergi pon. Over je lebih. ..haha..

Itupon hubby balik rumah cerita kat aku kan. Knowing me biasalah, time hubby cerita aku dengar semua best. Apa kena ntah...hahah

OMG, still membebel yer. Tak mula lagi... :-)

Katanya,

Untuk menjadi kaya dan berjaya, bahagia dan gembira *banyak tu* adalah satu pilihan. Untuk membuat pilihan, anda perlu ada keputusan. Get it?

Untuk membuat keputusan, kita perlu pilih "ATTITUDE'' atau sikap yang betul. Kadang2 kita sendiri tak perasan. Sikap yang betul iaitu anda mahu mengorak langkah untuk berjaya atau tidak, jika ya, kita perlu ILMU, MENTOR dan SISTEM. Jika tidak, kehidupan kita akan 'biasa-biasa' sahaja.

Kos sara hidup tetap akan meningkat, kau suka atau tidak kena terima kan. Apatah lagi dengan krisis ekonomi, pemanasan suhu dunia yang memberi tekanan serta situasi lain di sana sini. Yerr tetiba cerita pasal pemanasan global lak aku ni...heheh. Tapi apa yang penting, bertindak sekarang!!!

Masalahnya kan u olls, yer aku dah tak kuasa nak taip satu-satu..hahaha. Jadi aku taip ikut tekak sendiri je lah janji korang baca paham sudehhh.

Masalahnya, kalau kita sendiri tak bergerak untuk up kan kebolehan dan ilmu untuk meningkatkan taraf hidup...kita akan tersepit di tempat yang amat sempit. Jangan gunakan 'fast-track' untuk keluar dari kesempitan, silap langkah nanti terikut-ikut dan kena tipu. Kesiannn.

So, mari fokus kepada memperbaiki diri kita dengan ilmu. Supaya kita boleh get ready untuk 10 tahun akan datang. Cer korang imagine 10 tahun akan datang apa korang buat. Ohh aku baru 35 tahun at that time.

Korang imagine...lenkali aku sambung yer. Malass nak taip...huhu sorry

2 comments:

  1. 10 tahun akan datang erk?? rasanya masa tu akak kat dapur kot tengah masak... kekekeke

    ReplyDelete
  2. now, tomorrow and forever memang kena memasak la...heheh. kot umie nnt bukak restoran masakan melayu kat jepun kan.who knows...umie kan pandai masak :-)

    ReplyDelete

Google