Tuesday, May 5, 2009

Bowling Tournament Kami @ The Mines Wonder Bowl

Ingat kan, last Saturday (18th April 2009) aku ada Bowling Tournament dekat The Mines Wonder Bowl. My last entry said, semuanya ada 3 batch kan. Pembetulan…ada 4 batch sebenarnya. Aku adalah player untuk batch ke-3. Nama group aku BLUE HYPPO. Iaitu Azli, Awie, En.Hamid dan Xyra. Walaupon aku tak pasti apakah motipnya nama hyppo itu sebab aku bukan sama sekali yang hyppo kan…hehehe…

Game aku start pada pukul 1.00…awal-awal lagi sang team leader telah memberitahu sila datang awal okey. At least setangah jam sebelum game bermula. Sudahnya, aku memang suka berlengah-lengah kan…pukul 12.30 baru gerak dari BBS. Kelam kabut laa…

Hubby kata :

H : Rilex ar yang, susah-susah call je dorang kalau lambat sangat tak payah main la
Aku : Mana boleh camtu…tak cukup corum kira disqualified laa
H: Alamak ye ke…
Aku : ye sangat…nanti satu group tak leh main masalah nya….cuba imagine…penat-penat training pastu tak leh main sebab kita lambat

Sudahnya, hubby jadi F1 driver….laju tak ingat okey…sib baik tak jamm. Sampai the Mines lam 12.50 gitu…tak boleh blah betul. Game start kul 1…makna nya aku ada 10 minit lagi…

Kisahnya kan…memang drama sungguh, hubby drop aku kat Capital ape ntah nama shopping complex tu, just next to The Mines, then hubby gi parked kat Mines Convention Centre….tapi kisahnya aku adalah sesat di situ. Pusing punye pusing tak jumpa jalan keluar…adoiii…5 minit telah berlalu..goshhh
Aku dah panic tau….cal hubby berkali-kali kata “Abg yang sesat!! Tak tau kat mana…”

Sudahnya aku turun ke basement….cari arah dari basement…Betul2 blur…dah lambat sesat lak tu…padahal kat seblah je…kan padan muka aku…
Elok je aku termenung sekejap nampak die tulis Welcome to The Mines Shopping Complex…lebih kurang gitu la signboard nya…yer yer terus aku ikut arrow itu dan sampai dalam The Mines. Huhh lega…aku ingat tempat itu…dan laju je naik escalator sampai lah aku…lambat sket. Game baru bermula. Alhamdulillah…terus gi amik kasut.

Orang adalah sangat ramai. Anak beranak adik beradik sedara semua lah ada. Cam family day you…hokhok

*iklan semenet*…kedekut oh Wonder Bowl…next time aku harap dapat pakai kasut yang elok siket yer…semua kasut kau dah terlampau huduh rupa parasnya…sila ganti baru. very not good.

Ingatkan akulah yg terakhir sampai kan, rupanya Kak Mas lagi lambat…Kak Mas adalah player di lane sebelah aku. Game dah bermula…balingan pertama, kedua, dan datanglah amoi tu sound
“mana lu punya kawan…tggu lagi 10 iminit takde you punya group disqualified”

Amaran yer…tak boleh baling untuk orang yang tiada…walaupon kau pegi toilet…kena tggu…very theeee tuttt. Keji kan peraturan dia…group lain lambat dengan group aku terbabit sekali.

Semua duduk termenung sambil mengenangkan nasib diri. Di saat yang terakhir nampak Kak Mas datang menyorong beg boling. Maklumlah champion. Harus ada kasut dan bola sendirik. So kena main laju-laju coz Cuma ada masa 1 jam 30 minit saja untuk habiskan 2 frame.

Ohh nak tawu yeh berapa markah aku?? Hikhikhik apa pun alasan korang…jawapan aku tetap BIARLAH RAHSIA….lalalalala

*statement orang kalah memang cam gitu*

No comments:

Post a Comment

Google