Friday, September 26, 2008

Kueh Raya di rumahku syurgaku

Anak-anak, untuk raya kali ini saya tidak membeli banyak cookies. Hanya dua jenis sahaja yang bertajuk Raisin Conflakes and Chocolate Almond...This both cookies memang fevret saya sejak turun temurun lagik. especially conflakes cookies. Itu yang saya cari dulu kalau pegi rumah orang...heheh.


Biskut Conflakes bersama Kismis yang sodap


Chocolate Almond yang super sodap

For this year, no more Tat Nenas cap gulung ke, leper terbalik ke...ooo tiada yer, begitu jua dengan Almond London...err memang tak boleh blah sebab saya tak berapa nak makan...eh memang la saya beli yang saya suka sahaja...kerana aku jua yang jadi tukang perabis tau...hohoh

Yang lain, ada biskut semprit...ala biskut zaman dulu-dulu. Saya suka tau biskut ni, tapi kenapa bentuk bunga ek. Rasanya selalu saya makan bentuk dia panjang-panjang...hahh tak kisah la noks, mak telan je semua. Nak buat bentuk bunga ke, panjang ke, bulat ke...janji nama dia adalah Semprit..from Perak somemore.


Biskut Semprit...yang lalala

Selain itu ada jua kerepek ke rempeyek ikan bilis namanya...ini saya suka tapi rasanya dah bertahun raya tak jumpa. Now saya jumpa terus beli okey. Saja tak bukak lagi rempeyek tu coz nak makan hari raya. Tapi takde ke orang jual rempeyek bersama ikan bilis yang kocik-kocik itu...ini cam kedekut je kan...satu bulat itu ada la 2 ekor ikan bilis yang bagak...haihhh...zass ajalah banyak bunyi pulak..


Rempeyek Ikan bilis yang ala-ala segan..heheh

Ini sahaja kuih raya saya...tak boleh banyak-banyak sebab tak cukup balang nak isi...hehe *alasan yang mengarut*

No comments:

Post a Comment

Google